16 33.hét Összefoglaló

SZILÁRD:

A 33. hét az edzőtábor hete. A munka ennek figyelembevételével zajlott, mely vonatkozik a programok terjedelmére, illetve az azokon belüli terhelés minőségére és mértékére egyaránt.

Az első napon a megelőző héthez hasonlóan a rúdhoz nyúltunk. Maga a gyakorolt evolúció egyenes vonalon építkezett, a munka velejét ezúttal a végső felépítmény két körös blokkonkénti kiteljesedése jelentette. Az szépen elsimított alapot a felhúzás, és az arra kapcsolt helyből felvétel öt/öt ismétlése adta. Ennek két körét követően kerültek aztán csatolásra az egymást szintén két körönként, az evolúció rendjében követő mellről guggolás, majd az „abból” térdlökéssel indított nyomás, végül pedig az eddigieket összegző, komplett felvétel/lökés. A lánc szemenként gyarapodó terjedelmére az egyes elemekhez rendelt, egyenként csökkenő ismétlések voltak tekintettel, mely rendszer a fenti számok ismeretében így öttől jutott kettőig.

A második napon két körben zajlott egyfajta emelkedés. Egyszer a blokkokon belüli fix gyakorlatnál az ismétlés tekintetében, míg a változó, fejlődő elemnél a forma tekintetében. Fix volt a nyitó TGU, illetve az ugyanazon eszközt már robbanékonyan mozgató girja szakítás. Előbbi egy-egy ismétlése lehetővé tette a nagyobb súly használatát, mely a körönként öt-öt indításban mindenképpen a hosszútávú progressziót szolgálta. A második elem a TGU statikusabb lépcsőzetességét hidalta át egyetlen, már állásból indított ballisztikus mozdulattal. Itt az ismétlés mutatott hasonló fokozatosságot a kezdő kettőtől párosával tízig. A harmadik, fejlődő elem saját testtel dolgozott. Helyszín a nyújtó volt, ahol az eddigi tolás-feszítés hangsúlyt kompenzáló bázis húzódzkodástól vezetett utunk a palánk variánsok eddig ismeretlen csúcspéldányaihoz. A leleplezés előtt észlelendő a forma fejlődését a szakítással fordított arányban csökkenő számával segítő ismétlések rendszere. A „palánkon”, illetve a „palánk” egyed most a további haladás segítése érdekében cseréltek helyet. Negyedik lépésnek érkezett a palánkon alkar, melynél a palánkon leengedés indító lendületét használtuk az abcúghoz hasonló emelkedés alkarra transzformálásához. A törekvés végső megnyilvánulásaként ezen pozícióból még ki is nyomtuk magunkat a korábban már gyakorolt mellső tolódzkodás végpontjába.

Az utolsó napon kizárólag saját testsúly. A már bázis munkának számító bordásfalon lábemelés erőteljes tíz ismétlésével kezdtünk, melyet egyből le is földelt a támadó skorpió alkartámasza és az ahhoz „fél ismétlésenként” csatolt mérleg megtartása. A tíz párt követően szintén két tagú kombinációban haladtunk tovább az egylábas munka mentén. Egy lábas KFJ és a szintén egylábas három ütemű jelezte az elkövetkezendő emelkedés eljövetelét. Ez a végső, három tagúra bővülő egyvelegben teljesedett ki a hátra, majd előre négy lépés grapplerre csatolt két predátor utáni lajhár húzódzkodásban.

Kurunczi Szilárd

16 34.hét 2.nap

KÉPEK.

Téma: KFJ-Emelkedés vari./2G Felvétel-Guggolás-Nyomás vari./Húzódzkodás evo.

14719281415740

16 34.hét 1.nap

KÉPEK.

Téma: Felhúzás/Mellről Nyomás/Tarkóról Guggolás/Fekvenyomás.

14718468277240

2016 TATA

Téma: Kör – Mosoly – Ölelés. :-)

lelunk

tata-2016

16 33.hét BJJ

Téma: Close Guard.

img_8122

16 33.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: B.fal Lábemelés/Támadó Skorpió-Mérleg vari/1LKFJÁ-1L3ütem vari/Grappler-Predátor-Lajhár vari.

14714922591741

16 32.hét Összefoglaló

SZILÁRD:

Az egy hetes nyári szünetet követő nyitóedzés a záróhét első napjának mentén segített visszarázódni. Az akkori gimnasztikai elemek evolúcióját az eredetük felkutatásával, a Mázsaház Gimnasztika Hetes Sorozatának „flow” végrehajtásával hoztuk egy fedél alá. Ez a komplexebb, nem csak az emelkedés részre koncentrálódó kezdés kellő sűrűséget ért el ahhoz, hogy megelőlegezze az alapos felkészülést az egész edzésnek. A Hetes Sorozat folytatását a kiírt súlyban is a lépcsőzetességet sugalló nyolc kör adta. Innentől az említett edzés alapján az olimpiai rúdé volt a főszerep. A gyakorlatok emelkedése szempontjából is hasonló ösvényen haladtunk. Elsőként a talajról való elemelés, majd már az onnan történő felvétel » guggolás, majd » lökés. A súlyzós formák rendje igazodott a Gimnasztika rendszeréhez. A stabil felhúzás alapkő nyolc ismétléses szeparáltságától eltekintve ugyanis itt is egy folyamatos „flow”-val dolgoztunk, melyet ez esetben a négy/kettő/egy szemből álló gyakorlatlánc folytonossága kölcsönzött.

A második napon folytattuk a „visszaállást”. A nyitány a Hetes helyett a teljes Ötös sorozatból állt. Ezt követően a nyolcat eggyel meghaladó kilenc körben folyt a munka. Itt is összesen négy gyakorlat alkotott egy kört, mely összetételét tekintve az előző napi felépítményt magasságában folytató gyakorlás volt. Eszköz tekintetében a rúd után most kézisúlyzóval és girjával dolgoztunk, szintén a talajon kezdve, viszont a vállöv felől indulva. Váltott talajon nyomást végeztünk, ezzel megnyitva az aszimmetria útját, melyet az antagonista húzás párnál a fűrésznél a teljes oldalak közötti szeparáltság követett. Újra tolás következett a már a testet egy külső eszközhöz képest mozgató tolódzkodásnál, melyet végül a gobletnél való tartáshoz szükséges húzás-hajlítás egyenlített ki. Az ismétlések tekintetében az első napi nyolcas szám bűvöletében folytattuk, ám az akkori jellemzően inkább annak feleződő törtjei helyett a dupla felé növekvő tartományban.

A harmadik napra kínálta magát a tizes körszám, melyhez szorasan kapcsolódtak a forma nehézségéhez igazodó szintén tízes, vagy annak fele mennyiségében kifejezett ismétlések. A tartalom volt kérdéses. Emelkedésében, magasságában a korábbi napokat alapként kiválóan használó, hét záró programot kaptunk. Súlyzós elemként feltűnt egy igazi kakukktojás, ám nem az evolúció/progresszióból való „kilógása” miatt, hanem mert egy igazán régen gyakorolt elemről van szó. De kezdjük az elején. Minden kör a bordásfalon való lábemeléssel indult, melynek ismétléseit a leugrást követően egyből a talajon az elsődlegesen foglalkoztatott elülső vonalat nyújtó, ám a magát a munkát tovább emelő fagyi oldott. Maradtunk a helyszínen és a szemközti falat is megmásztuk, ám ez esetben fejjel lefelé az így gyakorolt tolódzkodáshoz. Ezután jöhetett a régi/új elem. A heti munkában tisztán kirajzolódik egy guggolás vonal, melyet a rúddal gyakorolt változat nyitott és a goblet folytatott. Eddig egyfajta ereszkedés, mely már tudjuk, progresszív is lehet! Ez esetben is így történt. A goblet vázára került rá a bakancsfűzés erősen hátsó vonalas, kiterjesztett meghajolása, munkálkodva ezzel a fizikai sík mellett az alázattal való hozzáálláson is. Tiszteletünk ilyen szintű teher alatt történő kifejezését egy, a keringést rendkívüli mértékben foglalkoztató csúcsra törés, az azonos eszközös girja szakítás követte. Ezen iránymutatás mentén zártuk a köröket a már minden tehertől mentesen légiesen szárnyaló háromütemű húzódzkodással.

Kurunczi Szilárd

16 33.hét 2.nap

KÉPEK.

Téma: TGU/Szakítás/Palánk evo.

14713250303990

YouTube & Facebook
Mázsaház a YouTube-on Mázsaház a Facebook-on
“Mi a Mázsaház?”

A Mázsaház az ERŐNLÉT megszerzésének és javításának a műhelye.

A jó ERŐ(n)LÉT magában foglalja a fizikai, mentális és lelki kihívásoknak való megfelelést.

Edzésben tartott test, hatékony emésztés és asszimiláció, regeneráció, pszichés egyensúly.

Mázsaház = ERŐ(n)LÉT

Mázsaház Alap
Mázsaház Bemelegítés Mázsaház Statika Mázsaház Gimnasztika 1 Mázsaház Nyújtás
Edzőtáborok
2015. Tata 2014. Tata 2013. Várgesztes 2012. Várgesztes
Friss képek
zsolt 2G zita simakataveca shimezolirena sensei renazoli G pupika orsi mi1000 hzoli gi kobra ensho