16 38.hét BJJ

Téma: Mount.

img_8363

16 38.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: Szélmalom/Mázsaház Gimnasztika 5-ös/TGU vari/3üZsámoly/2G.Emberfaragó.

14745219500490

16 37.hét Összefoglaló

SZILÁRD:

A 37. hét első napján rövidnek ható két kör alatt hajtottunk végre meredek emelkedést. Már maga a kezdés erős alapokat fektetett le. A testsúly 50%-ával gyakoroltunk guggolás/nyomást két girjával, melyet minden ismétlésnél erősített az alap csípőt hangsúlyozó felvétel. Ez az elem a jeletős tizenkét ismétléssel körönként háromszor tért vissza, végig biztosítva az alapot az azt kísérő emelkedésnek. Stabil alapként magába is foglalta a következőket. A magastartásba tolás antagonistájaként húztuk lefelé a súlyt, majd magunkat a következő húzódzkodás evónál, mely az alap formától jutott a V alakzaton keresztül a teljes dinamikus körig a vidám gibbonnal. A folytatás regenerálódást hagyva a vállövnek dolgozott a stabil páros csípő szabad aszimmetrikus fajain. A váltott pisztolytól az AHAB változaton át, annak szintén körbe érő kerék típusáig. Végül a harmadik síkon is beteljesítettük a kört az emelkedésre is pontot tevő, a gördülősön át felépített csavart fekvővel, visszatérve ezzel a legmagasabb pontú erőkifejtésre. A húzódzkodás a függőleges síkban rajzolt kört a test frontális síkjával párhuzamosan. Az AHAB kerék őrizve a függőleges síkot, a testhez képest annak szagittális síkjával mozgott harmóniában. Végül döntöttük az egészet a talaj közeli vízszintes síkba, mely egy továbbra is álló alakzat tranzverzális síkjában való mozgást jelent.

A második napon a múlt héthez hasonlóan az olimpiai rúdé lett a főszerep. Viszont most jelentősen sűrűbb egyvelegben. Kezdve ugyanis a talajról indított felhúzástól egy gyakorlat kivételével nem engedtük az eszközt. Az alap elemelést a ritkán gyakorolt fekvenyomás vitte tovább a tarkóról guggolásba az alap csípőre épített vállövi munkával. A lábak toló munkáját transzformáltuk a könyökvezetés által is stabilizált nyomásba, mely húzásra fordítva adja meg a guggolás aktív zárását. Ezen témakör mélyebb megértése érdekében szendvicsbe foglaltuk a tárgyalt zárást, ugyanis a másik oldalról pedig a talajon nyomás szabadabb súlyos formája segítette a megértést. A gyakorlatsor utolsó elemének vizsgálatához tekintsünk vissza az előző edzés jellegéhez. Akkor meghatározó módon a test elülső síkjában tevékenykedtünk a fő súlyzós gyakorlatok függőleges mozgásával. A komplex, guggolás/nyomás mozgásforma a tüdőre adott nyomás által volt erőteljesen zsugorító. Ezt az irányultságot oldotta a második nap mellkasnyitó erőkifejtése, mely a mellső vonalas guggolás kerülésével végig fenntartotta ezt. Az utolsó elem, bár mind súlyban, mind elhelyezkedésében az elsőhöz leírtakhoz tartozna, a guggolás/beülés elhagyása által ez még sem teljesült be.

A hét zárását tisztán saját testtel végeztük, mely gyakorlás során intenzíven alkalmaztuk a súlyzós munkánál alkalmazottakat. Kezdésnek ismét a bordás-, és az azzal szembeni fal kombinációját használtuk. Most viszont nem a magasban, hanem a talajon gyakorlatoztunk. A múltkori sárkány negatív szakaszát erősítettük a csigaszem+ emelkedésére, ezzel mintegy oldást biztosítva az intenzív erőkifejtésnek. A leengedés szakasz megközelítőleg felénél jelentkező pont – melynél kezd megszűnni a kiindulóhelyzetben legerősebb függőleges alátámasztás -, után válik igazán érezhetővé a rúddal végzett alapgyakorlatokra jellemző erős csípőkontroll és vállövi munka. Az erőkifejtés mivoltából eredően ez a viszony a megelőző napon gyakorolt fekvenyomással rendkívül erős. A folytatás is teljesen új kombó. A fallal szemben végzett fekvőtámasz tolását terjesztettük a szemközti falra, mellyel az egyébként is esszenciális zárás és csípő-, illetve végtagi tolás lett „kikényszerítve”. A talajszintet elhagyva emelkedtünk a magaslatok irányába. A tolást követően húzás, annak is egy összetettebb formája. Több ütemből kapcsoltuk össze a húzódzkodás alapjára épített ülőtartás/átfordulás varit, melynek megkezdett tendenciáját áramoltattuk tovább a korlát tolás-feszítés munkájába. Az ülőtartás ilyen körülmények közötti aktív használata mély megmunkálást igényel. Hiszen magának a pozíciónak is vannak mobilitás/nyújthatóságbeli követelményei, akkor is ha passzívan vesszük fel. Amennyiben aktívan, akkor ezen pozíció fenntartása mellett kell még az erőkifejtést is fenntartani. Ha mindezeken túl még dinamikus mozgásba is tartani kívánjuk, az esetben minden eddigi követelmény egyidejű teljesítése szükséges, hiszen ha csak egy ponton sincs meg a kellő elasztikusság, akkor egy apró lendületvétel is képes elbillenteni magát a pozíciót, és sérül a gyakorlat hatékonysága és esztétikája. A körök vége egyfajta emlékeztető volt. Sokaknál ugyanis az idő előrehaladtával halványult a gerinc frissességének fenntartását segítő híd gyakorlása utáni lelkesedés, melyhez nem is találhatnánk jobb ébresztőt, mint a lassan befagyó pozíció megmozdításával két oszlop között.

Kurunczi Szilárd

16 38.hét 2.nap

KÉPEK.

Téma: Hegymászás vari/Kozák vari/Karhajlítás vari/Talajon Nyomás/Húzódzkodás/1G.Nyomás.

14743458280060

16 38.hét 1.nap

KÉPEK.

Téma: KönyökTérd/Lábemelés/Bfal Lábemelés/Tű/Zsámolyon Tű/Kézállásban Nyomás/

FarmerDL/DL/SDL/HelybőlFelvétel/Mellről Guggolás/FFGuggolás.

14742669100741

16 37.hét BJJ

Téma: Omoplata.

img_8349

16 37.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: Csigaszem+-Sárkány vari/Falra Fekvő/Húzódzkodás-Átfordulás vari/Tolódzkodás vari/Híd vari.

14739085591850

16 36.hét Összefoglaló

SZILÁRD:

A mostani időszak betekintés „Csodaország” mesésen gazdag mozgásrepertoárjába. Jelent ez nosztalgikus visszatekintést a már régnek tűnő múltba, és a progresszió fantáziadús megtapasztalását egyaránt.

A 36. hét első napjába is vegyült egy ilyen elem. A kezdést ismerős falak mellé, ismerős kapcsolatban állítva léptük meg. A mag törzs „bemozgatását” követően a szemközti falra kerülve állítottuk az első pozíciót a feje tetejére. Az antagonista viszonyban álló párost az aszimmetrikus váltás mentén fűztük tovább az említetten új elembe. 2G felvétel váltva, mely eddig a 2G variánsok között a legalacsonyabb a „függetlenül” mozgatottak táborából. Itt az első két szabad elem minden irányból megalapozott központját használtuk a dinamikusabb mozgatás ellenére erősen a függőleges vonalra tartó összeállításban. A felfüggesztés és alátámasztás szempontjából ezen a ponton fordítjuk át a homokórát. A hangsúlyos csípőtől emelkedünk ugyanis tovább újból a vállöv felé. Vidám gibbon húzódzkodás, majd az annak antagonista tolás párját képező egykaros karhajlítás, mely elemekben természetesen feltűnnek a korábbiak esszenciái. Ezeket követően jöhetett az „i”-re a pont a minden eddigit a csúcsrajutáshoz egyesítő váltott girja nyomással.

Az első napi szabadabb formájú játékosságot követően a második napon a keretesebb rúdé volt a pálya. KFJ 3 üteműk csökkenő számával tűzdelt, erőalapon emelkedő lépcsőn vitt az utunk. Erő alapon, tehát statikusabb erőemelő formákkal, a pozícióknak megfelelően. Kezdésnek a basic mellről guggolás, melynek az előző nap alapján egyből tükröt tartott a mellről nyomás. Végül pedig jött az elegyítés a guggolás nyomással, mely a napon belülin felül az előző napra is progresszió. A súlyos vonalon is csökkent a szám, míg a terhelés konstansnak hatott. A végső gimnasztikai kapocs után – mely az elülső vonalas emelkedés erőteljes vonalát enyhítette az átugrást követő pozíció összefoglalással -, a végtagok szempontjából is oldottuk a ránk nehezedő nyomást. Ugyanis a kétirányú lajhár amellett, hogy frissítő csemege a megelőzően keretesre faragott idegrendszernek, oldja és ellensúlyozza a függőlegesen felfelé törekvő külső ellenállás nyomását.

A harmadik nap teljes értékű girja munka, az első napi ínyenckedés, és az azt követő keretesebb meghatározás után visszanyúlva a klasszikus formákon át egészen az alapokig. Egykaros kezdések szimmetrikus párokkal, mindez emelkedő rendbe foglalva. A bázist az egykaros lendítések, majd az annak gyökerét szolgáltató alap változat adta. Erre épített a továbbmenetel. Felvétel/nyomás először szeparáltan, majd ismételt találkozás a szívgödörnél a magasságot már őrző goblettel. Végül a szintbeli koronát a szakítás tette fel a magasságában méltó kézállásban nyomás és húzódzkodás párokkal.

Kurunczi Szilárd

YouTube & Facebook
Mázsaház a YouTube-on Mázsaház a Facebook-on
“Mi a Mázsaház?”

A Mázsaház az ERŐNLÉT megszerzésének és javításának a műhelye.

A jó ERŐ(n)LÉT magában foglalja a fizikai, mentális és lelki kihívásoknak való megfelelést.

Edzésben tartott test, hatékony emésztés és asszimiláció, regeneráció, pszichés egyensúly.

Mázsaház = ERŐ(n)LÉT

Mázsaház Alap
Mázsaház Bemelegítés Mázsaház Statika Mázsaház Gimnasztika 1 Mázsaház Nyújtás
Edzőtáborok
2016. Tata 2016. Tata 2015. Tata 2014. Tata 2013. Várgesztes 2012. Várgesztes
Friss képek
14745353004262 14745353001931 14745353001700 14743741383751 14743741383240 14743741381189 14743741380318 14743741380237 14743741379656 14743741379305 14743741379234 14743741379133