17 03.hét 1.nap

KÉPEK.

Téma: Felhúzás/Mellről Nyomás/Húzódzkodás/Tolódzkodás.

Az elsők. :-)

14845435195040

Nyitásra készen!

14843356018930

14843356019061

14843356021113

16 50.hét Összefoglaló

A felújítás miatti hosszabb szünet előtti utolsó hétre is jutott a megmérettetésből. Az első nap hosszú hat kör alatt fejtette ki a hatását. A hétvégi szeminárium Mázsaház Gimnasztikájának feldolgozása során jutottunk vissza az eredetet szimbolizáló Mike körhöz, mely most nyitánya volt a hétnek. A körök számához igazodó ismétlések teljesítését követően a rákfekvővel oszlattuk szét a „mag”-ban koncentrálódó erőt a csípő és vállöv mentén, a kifordulások által a tér minden irányába. Az alapos felkészítést a gimnasztikai elemekre épített módon eszköz, girja követte a szemináriumon tárgyaltaknak megfelelően. A rákfekvőnél bevezetett oldalak mentén ez 2G-t jelentett a teljes lefedettséget biztosító felvétel/guggolás/nyomással, melyből az utolsó nyomás elem a váltott see-saw kialakítással referált ismételten az alapot szolgáltató rákfekvőre. Az elért magastartást nem pazarolhattuk el, hanem megragadtuk a nyújtóval együtt, méghozzá egy karral. Ebből következett a csuklófogásos húzódzkodás az eddigi tolás hangsúly egyenlítésére. A végső elem a mindent egybegyúró TGU hat ismétlésének oldalankénti háromra osztásából született, melyben egyesültek pozíciók, síkok, irányok, mozdulatok, mozgások, test és eszköz, illetve az ezek kialakításához, meghatározásához szükséges mélyebb folyamatok, mint a légzés, támasz, és az egy-egy folyamat, így az egész indításáért felelős mozgáslánc eredete.

Az említett megmérettetés a második napra koncentrálódott. A gyakorlatok teljes palettáján haladtunk végig a saját testtől egészen az eszközökig. A rendszerben szerepeltek magas, ötvenes ismétlésre meghatározott célok, melyek elérésére a minél kevesebb megállással kellett indulni, míg voltak nyílt végű, megállás nélkül mérendő, egyszeri célok. Előbbi az olyan gyakorlatokra vonatkozott, melyekből a kiírás szerint valószínűtlenebb az egyszeri végrehajtás, akár a forma, akár a hozzá rendelt ellenállás miatt, míg utóbbiakból ez a saját testből adódóan „akadályt” is jelenthetett volna. A gyakorlatok tárháza mindkét kategóriában az egymást harmonikusan kiegészítő alapokat sorakoztatta fel. Az első naphoz hasonlóan a törzzsel kezdtünk, majd a saját testtel való munkához tartozott még a fekvő, illetve a húzódzkodás. Eszközből az alap girjához a lendítés és goblet, míg a kézisúlyzóhoz a talajon nyomás tartoztak. Az olimpiai rúd a felhúzást, tarkóról guggolást és a mellről nyomást adta az egészhez. Mozgások szerint lebontva tehát kiegyensúlyozódott a skála, melyekhez mindig a leghatékonyabb formát vagy eszközt választottuk.

A zárónapon visszatértünk az indító szeminárium gimnasztika témájához, csak magasabb szinten. Természetesen a programon belüli progresszióval, ami építkezés a haladások talajszintű (alacsonyabb öreg krokodil » haladós fagyi) tolásától a nyújtó kelep-átfordulás varijának húzás többletéhez, melyet ugyanezen antagonista váltás mentén vitt tovább szeren a saslengés-ülőtartás-felkar tolódzkodás munkája. Utóbbi kettővel a már folyamatosan fűzött gyakorlatlánchoz tettünk újabb, a nyújtón két elemből, míg a korláton háromból fűzött szemeket. A nem csak az edzés és a hét, hanem az év zárását is adó forma nem lehetett máshol mint talajon az alap KFJ variációval. Annak nem egy kezdő-, hanem az első nap oldalirányú orientáltságába illeszkedő, magasabb szintű egylábas, pisztolyos, taiotoshival síkot váltó kétmagos rendszere.

Kurunczi Szilárd

A HÁZ ZÁRVA

Az épület csatornarendszerének teljes cseréje miatt a Ház zárva tart. Nyitás 2017/01/16.

14817853563250

16 49.hét Összefoglaló

A 49. hét első napján az aktuális periódushoz képest alacsonyabb három körben dolgoztuk, viszont az eddigi terhelést több szinttel meghaladó dózisban. A kiírás haladási irányát az alsó fertájtól felfelé törekvés határozta meg. Ehhez dinamikus alapot szolgáltatott a hatvan ismétlésnyi felugrás, melyet a talajon némi megnyugvás követett. Zsugor bicskával, illetve az inverz halacskával húztunk stabil törzset a bejáratott csípőre. A következőkben visszatérés az alapokhoz: Erőteljes csípő-láb, de már a törzsön át elért vállöv aktívabb foglalkoztatásával. A tízesével csökkenő ismétléseknek megfelelően harminc következett a külső ellenállás bevonása mellett. Egy ismétlést kibontva szembetűnik, hogy még mindig közel járunk a kezdeti hatvanhoz. Ugyanis a szumó állighúzást nem egyből követte a ráültetett goblet, hanem a talajra visszatérő „segédismétlést” után. A folytatás tovább növelte a hangsúlyt a vállövön az ismét saját testes tolódzkodás által. A mennyiség itt is a magas tartományban maradt, kiváltképp ha figyelembe vesszük, hogy a következő elem is a tolás-feszítésen dolgozott, már külső ellenállással. A 2/3-ad magas tízes ismétlése után jött végül az ezen területet, és az L-tartás által a csípőt a bicskához hasonlóan érintő saját testtes húzás-hajlítás.

A második nap egy körrel bővülve vitte tovább a teljesítmény vonalat, a körön belül itt is egy hangsúlyosabb elemmel. A kezdés az első napi girjavonalat továbbíró nehéz lendítés ismétléseivel indult. Az intenzív csípőmunkát követően a talajra kerültünk, akárcsak egy nappal korábban. A csípőre építve végeztünk a testre merőleges nyomásokat, majd egyből húzásokat. A lendítés szimmetriáját továbbíró talajon nyomás után ugyanis aszimmetrikus fűrészt végeztünk. Ezzel minden irányból komoly alapokat fektettünk. Külön, egymástól függetlenül kezelni dolgokat nem vezet sehová. A minél átfogóbb megértés jegyében váltak eggyé a fentiek az emberfaragó formájában. A legutóbbi öt ismétlést emeltük tízre a kiírás heti munkába illesztésének érdekében. A saját súlyos zárás is rokon kapcsolatot ápolt a megelőző tréninggel, mely a nyújtón keresztül fejeződött ki. A komplexitás az emberfaragóhoz méltó, a teljes palánk ugyanis egyaránt tartalmaz húzás-hajlítást, illetve a kellő dinamika által elért magasságból még további tolás-feszítést is.

A harmadik nap tempójában nyugodtabb, összetételében súlyosabb volt. Olimpiai rúddal végzett alapgyakorlatok indították a már ötre bővülő köröket, melyek vége a hétvégi szeminárium munkája felé terelte a hangsúlyt. A kezdő formát a talajról felhúzás adta az általános 150% tíz ismétlésével, melyet testsúly mellett vitt tovább a tarkóról guggolás. A súlyzóval elért harmadik szintet a dinamika és könnyedség felé mutató, már aszimmetriát is tartalmazó girja szakítás két oldalra osztott ismétlései adták. A zárás minden esetben a Mázsaház Gimnasztika Ötös Sorozatának egy-egy formagyakorlata volt, mely közvetlen kapcsolatot teremtett a hétvégi szeminárium anyagával, így a teljes Mázsaház Gimnasztika rendszerének feldolgozása által adott egy kreatívan alakítható eszközt a Házon kívüli teendők minél egészebb megértéséhez. Maga a feldolgozást a „magasabb szintű” sorozatok felől indítottuk, így mutatva a „cél”-hoz vezető út minden egyes lábnyomát, és az azok közötti lépések mikéntjét. Ugyanis, aki csak kívülről tekint pusztán egymástól bizonyos távolságra elhelyezkedő nyomokat lát (gyakorlatok, alkotó részek). Aki viszont figyelve lépi is a nyomot hidat, létrát képez, és tapasztalhatja, értheti, alkothatja is a köztes állapotot.

Kurunczi Szilárd

16 50.hét BJJ

Téma: Ülünk a Mesterrel. :-)

img_9019

16 50.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: Brazil O/Öreg Kroki/Haladós Fagyi/Kelep-Leforgás-Átfordulás/Saslengés-Ülőtartás-Felkar Tolódzkodás/

1LKFJ/Mérleg/Pisztoly/Taiotoshi vari.

14816967469850

16 50.hét 2.nap

KÉPEK.

Téma:Lábemelés/Húzódzkodás/Goblet/Karhajlítás/Lendítés/Mellről Nyomás/Tarkóról Guggolás/
Talajon Nyomás/Felhúzás.

14816063150680

YouTube & Facebook
Mázsaház a YouTube-on Mázsaház a Facebook-on
“Mi a Mázsaház?”

A Mázsaház az ERŐNLÉT megszerzésének és javításának a műhelye.

A jó ERŐ(n)LÉT magában foglalja a fizikai, mentális és lelki kihívásoknak való megfelelést.

Edzésben tartott test, hatékony emésztés és asszimiláció, regeneráció, pszichés egyensúly.

Mázsaház = ERŐ(n)LÉT

Mázsaház Alap
Mázsaház Bemelegítés Mázsaház Statika Mázsaház Gimnasztika 1 Mázsaház Nyújtás
Edzőtáborok
2016. Tata 2016. Tata 2015. Tata 2014. Tata 2013. Várgesztes 2012. Várgesztes
Friss képek
14845435195040 14843356021113 14843356019061 14843356018930 14817951088942 14817951071871 14817951070140 14817951069329 14817951067928 14817951067197 14817951065066 14817951065025