17 08.hét BJJ

Téma: Knee on the Belly.

img_9434

17 08.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: Mázsaház Gimnasztika 7-5-3/Felhúzás.

14878269750900

17 07.hét Összefoglaló

A 7. hét első napján nagy léptékben haladtunk végig mind az ismétlések-, mind a hosszirány rendszerén. Előbbihez a nagy lépés-, míg utóbbihoz a nagy ugrásköz járult hozzá. A gyakorlatok felépítménye három szintű volt, melyek mindegyike a csípő robbanékonyságára épült és két pólus között pulzált. Az első az alsó predátor és a szumó állighúzás felső pontja, míg annak közvetlen követője a bakolás és a három ütemű felugrás, végül a hosszanti rész pedig a teljes sprawl és az előre ugrás között. Az ezen terjeszkedő “végállásokban” való növekvő amplitúdójú rezgést az ismétlések magas frekvenciája és az “elemek” rokon tartománya fokozta maximális teljesítménnyé, melynek másik oldalán a fenntarthatóság érdekében volt szükség a kiírás hasonló ívű halkítására, mely a mag stabilitása mellett a két határoló elemnél ment végbe. A körök végét a minden esetben előkészített ég irányába oldó kötélmászás zárta.

A második nap két girjára osztódva dolgozott tovább a rezgésen. Igazodva a kezdés fokához, tömörebb formában, de élesebb szögben, mely már az indító kézállásban nyomásnál érezhető volt. A saját testes talajközeli tolást az azonos szintű folytatásban a guggolás csípőjével tettük, melyek spirális átforgatását a húzódzkodás emelte el a talajtól, hogy felkészítsen az eddigiek által megalapozott felépítményre helyezett, és az oda mindig visszatekintő felvétel nyomásra.

A harmadik nap az említett pólusok mentén a szintén terjedelmes ellen oldalt adta, már jelentősebb külső ellenállással erősítve. Ezt az olimpiai rúddal végzett felhúzás képezte, melynek a fentieknek megfelelően saját testes párját a kelep képezte le. A húzásokhoz természetesen tolások is tartoztak, melyek fésű szerkezettel illeszkedtek a rendszerbe. Súlyzós oldalon a talajon nyomással, míg a szabadon a felkaron tolódzkodással.

Kurunczi Szilárd

17 08.hét 2.nap

KÉPEK.

Téma: Lendítés/TGU/2G.Lendítés/ZGU vari/2G.Szakítás.

14876557469050

17 08.hét 1.nap

KÉPEK.

Téma: Fekvenyomás/3üHúzódzkodás/Tarkóról Guggolás.

14875697375720

17 07.hét BJJ

Téma: Half Guard.

img_9429

17 07.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: Felhúzás/Talajon Nyomás/Kelep/Felkar Tolódzkodás.

14872210612630

17 06.hét Összefoglaló

Az 6. hét első napján az egyik legalapvetőbb funkciót, a légzést volt lehetőségünk megfigyelni, illetve nehezített körülmények között művelni, finomítani. Esszenciális mozgatója, üzemanyaga a mozgásnak, magának az életnek, és egyben kulcs is azok magasabb szintre emeléséhez. A három ismétlésenkénti „erőlendítés” lépcsője kiváló ritmust adott a gyakorláshoz, melynek minden negyedik „ütemében” volt egy lélegzetnyi pillanatunk a zárba illeszteni az említett kulcsot, a további, zárt ajtó mögött emelkedő fok meglépéséhez. A jelentős húzással dolgozó vastüdő után egy könnyedebb alkatrész „mobilitásával” oldottunk, ezzel is érzékeltetve, folyamatos feszítés mellett nincs lehetőség belégzésre, mely gyorsan az adott tendencia hanyatlásához vezet. Az első, vízszintesebb lejtésű elem kellő teret adott ehhez, melyet a két hengeres dugattyú forma közvetlenebb függőleges nyomása fojtott le a magasabb hőfok, így hatékonyabb égés, tisztulás érdekében. A teljesítmény csúcsrajáratásának hatását a végső elemnél aknázhattuk ki, az ekkora már tisztességesre duzzadó tőkesúly mélységekből indított erőkarához.

A középső nap hosszanti hidat képezett a hetet határoló bástyák között. A haladásokat a 360˚ forgatott grapplerek adták az előre, a tolató, majd a fordítva szellőztető rák és pók pozíciókkal. Az átvezetést a továbbiakhoz az oldalirányt is felfedező haladós kozák végezte. A harmadik nap tarkóról guggolásához a három ütemű húzódzkodás saját testtel, a TGU pedig ismételten külső ellenállással állította vissza a függőlegest, mely utóbbi toló tendenciáját a kötél húzása harmonizálta.

Az utolsó alkalom a Mázsaház-rendszeren belül a légzéshez hasonlóan alapvető pillér a Mázsaház Gimnasztika ismételt tisztázásához, rendszerezéséhez adott segítséget, melynek felépítése pepitában jelenítette meg az ezúton az oldások szendvicsében középen húzódó feszítés, a tarkóról guggolás heti mozgásanyagot kiteljesítő mozgásmintáját.

Kurunczi Szilárd

YouTube & Facebook
Mázsaház a YouTube-on Mázsaház a Facebook-on
“Mi a Mázsaház?”

A Mázsaház az ERŐNLÉT megszerzésének és javításának a műhelye.

A jó ERŐ(n)LÉT magában foglalja a fizikai, mentális és lelki kihívásoknak való megfelelést.

Edzésben tartott test, hatékony emésztés és asszimiláció, regeneráció, pszichés egyensúly.

Mázsaház = ERŐ(n)LÉT

Mázsaház Alap
Mázsaház Bemelegítés Mázsaház Statika Mázsaház Gimnasztika 1 Mázsaház Nyújtás
Edzőtáborok
2016. Tata 2016. Tata 2015. Tata 2014. Tata 2013. Várgesztes 2012. Várgesztes
Friss képek
14878366336531 14878366336420 14878366335719 14878366334038 14878366332757 14878366332746 14878366332235 14878366331374 14878366330903 14878366330602 14878366330361 14878366327880