16 49.hét BJJ

Téma: Leg Lasso.

img_9009

16 49.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: Felhúzás/Tarkóról Guggolás/1G.Szakítás/MHG 5-ös sorozat.

14811741110740

16 48.hét Összefoglaló

Az előző hetihez képest a 48. hét első napja az ismétlések és a körök száma miatt némiképp kiterjesztettebb zúzda volt, melyben hasonlóan jól strukturált módon építkeztünk: A kezdés a talajon fekvő hasizmoké volt. Többesszámban, hiszen három rétegben is visszatértünk hozzájuk. A Mázsaház Gimnasztika Ötös Sorozatából merítve kezdtünk az ablaktörlővel, majd vittük az oldalirányú munkát emelésbe, míg végül a teljes kör gördülékenységét elhozó Brazil körrel zártunk. Az említett rétegek további három szinten mélyíthetők. Az első törzs után a gimnasztika vonalán maradva hoztuk kapcsolatba (a gyakorló számára) a már bevezetett magon keresztül érintkező csípőt és vállövet. Erre kiváló lehetőség a fekvőtámasz, illetve a mellső támasz különféle változatai. Az aktuális edzés szintjén nyúltunk vissza az alapprogramig. Fekvő, ám az oldalváltásokat magába foglaló pókemberrel, majd a következő lépésben az ennek emeltebb, múlt hetet idéző hegymászás változatával. A végső elem formába öntötte az eddigi gyakorlást. Girjával emeltük függőlegesbe az eddig történteket, ahol az erőfeszítések hőjére lágyuló, ezáltal alakítható rendszer nyerhette el új formáját, elsőként a nehéz lendítés menetszelének hűsében. Ami fontos, hogy ez a fajta forma szilárdsága mellett őrizze meg további rugalmasságát, mert ennek hiányában a végső becsontosodás fogságába maradunk. A következőben a terhelés ketté osztódva, 2G-vel haladt tovább a vállövhöz a felvétel által. A végső gyakorlat a csúcsponti komplexitásában egyesített mindent, beleértve a „hiányzó” megelőző mellső támaszos varit. Emberfaragót gyakoroltunk a nehéz terhelés kézisúlyzó általi áramoltatásával, melynek lent és fent, feszítés-oldás, húzás-hajlítás egyaránt részét képezte.

A második nap színtiszta gimnasztika volt az eddigi elemek továbbfűzésével. A bordásfalnál kezdő sárkány levetette a csigaszem+ kezdését, és a forma kiteljesedésével indította a gyakorlást. A talajról 1L KFJ-vel emelkedtünk fel a végig egy oldalon, illetve az azok közötti váltáson dolgozó variációhoz. Itt a mérleg » kitörés vonalat a KFJ lábváltásával szemben álló magas támadó skorpió átfordított (kartámasz) aszimmetriája ellensúlyozta, ezzel téve egy spirális csavart az egész sorozatba. Az emelkedés nem torpanhatott meg, így a nyújtón folytattuk a progressziót. Az ülőtartás kelep gyakorlatba a haladó, fentről indított abcug ékelődött középre, ezzel is gyarapítva a már gyakorolt sorozatok variálhatóságának lehetőségét, helyét. Végül az intenzív, húzás alapú szer után visszatértünk az eredetekhez, ahol a már előkészített kartámaszokat emeltük igazán magas szintre, a dinamikán belüli stabilitáshoz rendíthetetlen támaszt és összpontosítást igénylő kézállásba lendüléssel.

A hét zárása a két héttel korábbira utaló olimpiai rúddal zajlott. Most két blokkra osztottan értük el a kiírásban szereplő nyomás és húzás+ csúcsokat. Előtte azonban el kellett végezni az alapozást. Jelentette ez a saját testtel, illetve rúddal végzett bevezetést. Első formának a predátor majomguggolást gyakoroltuk a test teljes hosszában való, főként tolás alapú felkészítésére, melyet a végtagok kapaszkodásának szempontjából rokon lajhár húzódzkodással egyenlítettünk. Az ezen blokkot alkotó trió harmadik eleme ragadott rudat. Erős alapot vetettünk, hogy legyen mire építeni. Valójában minden pillanatban az alapot kell egyre átfogóbban erősíteni, mely a következetes munka eredményeként emel majd önmaga egyben falat, s rá fedelet is. Ez kezdetben korlátnak érezhető, hiszen Földre utasít az eddig hitt szintünkről. Tehát talajról indított helyből felvétel, melyet két mellről guggolás követett. Ezen forma, és az iménti megállapítás házasításából következik, hogy a rúd magastartásba emelkedik. Miért? Adott a mindenen átívelő csípő-láb-törzs komplex, illetve a guggolás le iránya ellenére is felfelé törekvő vállöv-könyök. Innentől aki tényleg dolgozik, mikor az adott formában van éreznie kell, hogy a rúd indulni akar felfelé, pedig mi nem is akarunk még nyomni, hiszen a guggolás alapon dolgozunk. Tehát a puszta döntésünkön múlik mi történjen. Lassan elkezdünk szabadon mozogni egy (csupán) kívülről!!! keretesnek és merevnek látszó rendszerben. Szigorú és keretes, hogy a lehető legtorzítatlanabb módon közvetítse az alapelveket. Aki hajlandó az elején a (csupán hitt) szabadságának feladására, „jutalmul” egy olyan multifunkciós kulcsot kap a kezébe, mely akkor már választásának megfelelően szabadon alakítható bármilyen ajtó nyitásához, és természetesen a kellő elővigyázatosság érdekében zárásához is.

Kurunczi Szilárd

16 49.hét 2.nap

KÉPEK.

Téma: Lendítés/Talajon Nyomás/Fűrész/Emberfaragó/Palánk Húzódzkodás.

14810040352230

16 49.hét 1.nap

KÉPEK.

Téma: Zsámolyra Ugrás/Zs.Bicska/Halacska/SDHP-Goblet/Tolódzkodás/Mellről Nyomás/Húzódzkodás.

14809169128840

16 48.hét BJJ

Téma: “Szökés az Árm Bárból” és a Mount-ból is. :-)

img_8956

2016 Geneve, Shodó Gasshuku

Shodó, Judó, Iaidó, Mázsaház . . .  az alapelvek közösek. :-)

簡素 – egyszerűség – Mázsaház Gimnasztika 7-es sorozat.

優雅 – elegancia – Mázsaház Gimnasztika 5-ös sorozat.

神力 – isteni erő – Mázsaház Gimnasztika 3-as sorozat.

pascal-es-a-shomen

Pascal Sensei – Testtartás, Kapcsolat az eszközzel, Légzés, Irány, Mozgás, Feszítés-Oldás, Figyelem, Fegyelem, Türelem, Következetesség, Rendszeres Gyakorlás, Szív-Elme-Test tisztasága, egysége . . . 自由 – SZABADSÁG.

pascal-sensei

16 48.hét 3.nap

KÉPEK.

Téma: PredátorMajom/Lajhár Húzódzkodás/Helyből Felvétel-Mellről Guggolás/M.Nyomás/Húzódzkodás.

14805680326610

YouTube & Facebook
Mázsaház a YouTube-on Mázsaház a Facebook-on
“Mi a Mázsaház?”

A Mázsaház az ERŐNLÉT megszerzésének és javításának a műhelye.

A jó ERŐ(n)LÉT magában foglalja a fizikai, mentális és lelki kihívásoknak való megfelelést.

Edzésben tartott test, hatékony emésztés és asszimiláció, regeneráció, pszichés egyensúly.

Mázsaház = ERŐ(n)LÉT

Mázsaház Alap
Mázsaház Bemelegítés Mázsaház Statika Mázsaház Gimnasztika 1 Mázsaház Nyújtás
Edzőtáborok
2016. Tata 2016. Tata 2015. Tata 2014. Tata 2013. Várgesztes 2012. Várgesztes
Friss képek
img_9009 14810972262046 14810972260865 14810972260634 14810972260443 14810972258532 14810972257911 14810972257820 14811741110740 14810040352230 14807611912417 14807611911996